מיכאל גנסין (1883-1957), מלחין, נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה, ולמד אצל ליאדוב, רימסקי-קורסקוב וגלאזונוב. לימד, בין היתר, בקונסרבטוריונים של מוסקבה (1935-1925) ולנינגרד (1944-1935) וערך מסעות לימודים ביוון, באיטליה, בצרפת, בגרמניה (שם נמנה עם מייסדיהם של בית הוצאה לאור יהודי ושל החברה למוסיקה יהודית עממית) ובארץ-ישראל. בקונסרבטוריון מוסקבה כיהן כראש האולפנים לפיתוח מוסיקה לאומית של העמים הסובייטיים. כמו כן, פיתח תכנית להוראת קומפוזיציה, הנהוגה גם כיום. גנסין פרסם ספרים רבים בענייני קומפוזיציה, אסתטיקה ומוסיקה יהודית, וכן מחקר בנושא רימסקי-קורסקוב ויצירתו.
גנסין היה מחלוצי הסגנון הסימפוני הרוסי החדש. ביצירותיו, עשה שימוש בחומר מוסיקלי יהודי. עם יצירותיו שחוברו בהשראת חומרים יהודיים נמנות וריאציות על נושא יהודי לרביעיית כלי-קשת (1916), האופרה נעורי אברהם, אופ' 36 (1921-23) והסוויטה תזמורת יהודית בנשף של ראש העיר מן המחזה "רביזור" (1926) פרי עטו של גוגול. ב-1929 שם השלטון הקומוניסטי קץ לפרסומיו היהודיים. מאז חיבר מוסיקה קבילה מבחינת המשטר, ותכופות עשה שימוש בחומרים שמקורם בעמים השונים בברית-המועצות. יצירותיו המאוחרות כוללות את שיר המולדת הישנה לתזמורת, אופ' 30; וולוכס (WOLOCHS) לרביעיית כלי-קשת ולקלרנית, אופ' 56 (1938/51); ואלגיה פסטורלית לשלישיית פסנתר, אופ' 57 (1940). גנסין נפטר במוסקבה, רוסיה (בשעתו: ברית-המועצות).
ייבגני גרגורייביץ' ברוסילובסקי (1905 - 1981) , מלחין. נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה. למד במוסקבה ואחר כך עבר ללנינגרד. מ-1926 למד קומפוזיציה בקונסרבטוריון לנינגרד אצל מקסימיליאן שטיינברג. שתי הסימפוניות הראשונות שלו (1932-1931) זכו לפרסום מיידי. ב-1933 התיישב באלמה-אטא, קזחסטאן, אסף מוסיקת פולקלור מקומית וחיבר אופרות ומוסיקה סימפונית בהתבסס על חומר זה. האופרה הראשונה שלו קיז'יבק (1934), ייסדה את הסגנון הלאומי באופרה של קזחסטאן. בעקבותיה באו האופרות ז'לביר (1935), זולוטוי זארנו (1940) איימן-אמאנגלדי (1945) ודודאריי (1953). ברוסילובסקי חיבר גם את הבלט גולנד (1939), קונצ'רטו לפסנתר (1947), שתי קנטטות (קזחסטאן הסובייטית, 1947, והלל לסטאלין, 1949), רביעיית כלי-קשת (1946) ויצירות לכלי-נגינה עממיים. שימש מנהל אמנותי של התיאטרון המוסיקלי של קזחסטאן (1938-1934) ולימד בקונסרבטוריון של אלמה-אטא.
מיכאל גנסין (1883-1957), מלחין, נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה, ולמד אצל ליאדוב, רימסקי-קורסקוב וגלאזונוב. לימד, בין היתר, בקונסרבטוריונים של מוסקבה (1935-1925) ולנינגרד (1944-1935) וערך מסעות לימודים ביוון, באיטליה, בצרפת, בגרמניה (שם נמנה עם מייסדיהם של בית הוצאה לאור יהודי ושל החברה למוסיקה יהודית עממית) ובארץ-ישראל. בקונסרבטוריון מוסקבה כיהן כראש האולפנים לפיתוח מוסיקה לאומית של העמים הסובייטיים. כמו כן, פיתח תכנית להוראת קומפוזיציה, הנהוגה גם כיום. גנסין פרסם ספרים רבים בענייני קומפוזיציה, אסתטיקה ומוסיקה יהודית, וכן מחקר בנושא רימסקי-קורסקוב ויצירתו.
גנסין היה מחלוצי הסגנון הסימפוני הרוסי החדש. ביצירותיו, עשה שימוש בחומר מוסיקלי יהודי. עם יצירותיו שחוברו בהשראת חומרים יהודיים נמנות וריאציות על נושא יהודי לרביעיית כלי-קשת (1916), האופרה נעורי אברהם, אופ' 36 (1921-23) והסוויטה תזמורת יהודית בנשף של ראש העיר מן המחזה "רביזור" (1926) פרי עטו של גוגול. ב-1929 שם השלטון הקומוניסטי קץ לפרסומיו היהודיים. מאז חיבר מוסיקה קבילה מבחינת המשטר, ותכופות עשה שימוש בחומרים שמקורם בעמים השונים בברית-המועצות. יצירותיו המאוחרות כוללות את שיר המולדת הישנה לתזמורת, אופ' 30; וולוכס (WOLOCHS) לרביעיית כלי-קשת ולקלרנית, אופ' 56 (1938/51); ואלגיה פסטורלית לשלישיית פסנתר, אופ' 57 (1940). גנסין נפטר במוסקבה, רוסיה (בשעתו: ברית-המועצות).
יעקב בכמן (1846-1905) , חזן ומלחין של מוסיקה לבית הכנסת. נולד בברדיצ'ב, אוקראינה (אז חלק מאימפריה הרוסית) שימש כילד-חזן וב-1864 התקבל לקונסרבטוריון של סנט פטרבורג. למד, בין היתר, אצל אנטון רובינשטיין, והופיע איתו אחר כך כזמר במסעות קונצרטים. בכמן בחר להיות חזן והתפרסם בבתי הכנסת של ברדיצ'ב, רוסטוב וקונסטנטינופול (איסטנבול), תורקיה. בעת שהותו בלבוב, שנמשכה עד 1884, הקים מקהלה מעורבת והתחיל להלחין עבורה. הוא ירש את מקומו של אוסיה אברס באודסה (1884-1885) ואחר כך השתקע בבודפשט. יצירותיו הושפעו מרובינשטיין ומן המלחינים בני זמנו אבל תרומתו החשובה ביותר הייתה באימפרוביזציות שעשה למוסיקה החזנית המסורתית, ושנכללו בחלקן בעבודותיו המודפסות. בין אלה מצויות קנטטה (1879; טקסט: תהלים מ"ה), שירת יעקב (1884), וכן ובשופר גדול (1889). נפטר בבודפשט, הונגריה.
ייבגני גרגורייביץ' ברוסילובסקי (1905 - 1981) , מלחין. נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה. למד במוסקבה ואחר כך עבר ללנינגרד. מ-1926 למד קומפוזיציה בקונסרבטוריון לנינגרד אצל מקסימיליאן שטיינברג. שתי הסימפוניות הראשונות שלו (1932-1931) זכו לפרסום מיידי. ב-1933 התיישב באלמה-אטא, קזחסטאן, אסף מוסיקת פולקלור מקומית וחיבר אופרות ומוסיקה סימפונית בהתבסס על חומר זה. האופרה הראשונה שלו קיז'יבק (1934), ייסדה את הסגנון הלאומי באופרה של קזחסטאן. בעקבותיה באו האופרות ז'לביר (1935), זולוטוי זארנו (1940) איימן-אמאנגלדי (1945) ודודאריי (1953). ברוסילובסקי חיבר גם את הבלט גולנד (1939), קונצ'רטו לפסנתר (1947), שתי קנטטות (קזחסטאן הסובייטית, 1947, והלל לסטאלין, 1949), רביעיית כלי-קשת (1946) ויצירות לכלי-נגינה עממיים. שימש מנהל אמנותי של התיאטרון המוסיקלי של קזחסטאן (1938-1934) ולימד בקונסרבטוריון של אלמה-אטא.
יעקב בכמן (1846-1905) , חזן ומלחין של מוסיקה לבית הכנסת. נולד בברדיצ'ב, אוקראינה (אז חלק מאימפריה הרוסית) שימש כילד-חזן וב-1864 התקבל לקונסרבטוריון של סנט פטרבורג. למד, בין היתר, אצל אנטון רובינשטיין, והופיע איתו אחר כך כזמר במסעות קונצרטים. בכמן בחר להיות חזן והתפרסם בבתי הכנסת של ברדיצ'ב, רוסטוב וקונסטנטינופול (איסטנבול), תורקיה. בעת שהותו בלבוב, שנמשכה עד 1884, הקים מקהלה מעורבת והתחיל להלחין עבורה. הוא ירש את מקומו של אוסיה אברס באודסה (1884-1885) ואחר כך השתקע בבודפשט. יצירותיו הושפעו מרובינשטיין ומן המלחינים בני זמנו אבל תרומתו החשובה ביותר הייתה באימפרוביזציות שעשה למוסיקה החזנית המסורתית, ושנכללו בחלקן בעבודותיו המודפסות. בין אלה מצויות קנטטה (1879; טקסט: תהלים מ"ה), שירת יעקב (1884), וכן ובשופר גדול (1889). נפטר בבודפשט, הונגריה.
ייבגני גרגורייביץ' ברוסילובסקי (1905 - 1981) , מלחין. נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה. למד במוסקבה ואחר כך עבר ללנינגרד. מ-1926 למד קומפוזיציה בקונסרבטוריון לנינגרד אצל מקסימיליאן שטיינברג. שתי הסימפוניות הראשונות שלו (1932-1931) זכו לפרסום מיידי. ב-1933 התיישב באלמה-אטא, קזחסטאן, אסף מוסיקת פולקלור מקומית וחיבר אופרות ומוסיקה סימפונית בהתבסס על חומר זה. האופרה הראשונה שלו קיז'יבק (1934), ייסדה את הסגנון הלאומי באופרה של קזחסטאן. בעקבותיה באו האופרות ז'לביר (1935), זולוטוי זארנו (1940) איימן-אמאנגלדי (1945) ודודאריי (1953). ברוסילובסקי חיבר גם את הבלט גולנד (1939), קונצ'רטו לפסנתר (1947), שתי קנטטות (קזחסטאן הסובייטית, 1947, והלל לסטאלין, 1949), רביעיית כלי-קשת (1946) ויצירות לכלי-נגינה עממיים. שימש מנהל אמנותי של התיאטרון המוסיקלי של קזחסטאן (1938-1934) ולימד בקונסרבטוריון של אלמה-אטא.
מיכאל גנסין (1883-1957), מלחין, נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה, ולמד אצל ליאדוב, רימסקי-קורסקוב וגלאזונוב. לימד, בין היתר, בקונסרבטוריונים של מוסקבה (1935-1925) ולנינגרד (1944-1935) וערך מסעות לימודים ביוון, באיטליה, בצרפת, בגרמניה (שם נמנה עם מייסדיהם של בית הוצאה לאור יהודי ושל החברה למוסיקה יהודית עממית) ובארץ-ישראל. בקונסרבטוריון מוסקבה כיהן כראש האולפנים לפיתוח מוסיקה לאומית של העמים הסובייטיים. כמו כן, פיתח תכנית להוראת קומפוזיציה, הנהוגה גם כיום. גנסין פרסם ספרים רבים בענייני קומפוזיציה, אסתטיקה ומוסיקה יהודית, וכן מחקר בנושא רימסקי-קורסקוב ויצירתו.
גנסין היה מחלוצי הסגנון הסימפוני הרוסי החדש. ביצירותיו, עשה שימוש בחומר מוסיקלי יהודי. עם יצירותיו שחוברו בהשראת חומרים יהודיים נמנות וריאציות על נושא יהודי לרביעיית כלי-קשת (1916), האופרה נעורי אברהם, אופ' 36 (1921-23) והסוויטה תזמורת יהודית בנשף של ראש העיר מן המחזה "רביזור" (1926) פרי עטו של גוגול. ב-1929 שם השלטון הקומוניסטי קץ לפרסומיו היהודיים. מאז חיבר מוסיקה קבילה מבחינת המשטר, ותכופות עשה שימוש בחומרים שמקורם בעמים השונים בברית-המועצות. יצירותיו המאוחרות כוללות את שיר המולדת הישנה לתזמורת, אופ' 30; וולוכס (WOLOCHS) לרביעיית כלי-קשת ולקלרנית, אופ' 56 (1938/51); ואלגיה פסטורלית לשלישיית פסנתר, אופ' 57 (1940). גנסין נפטר במוסקבה, רוסיה (בשעתו: ברית-המועצות).
ייבגני גרגורייביץ' ברוסילובסקי (1905 - 1981) , מלחין. נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה. למד במוסקבה ואחר כך עבר ללנינגרד. מ-1926 למד קומפוזיציה בקונסרבטוריון לנינגרד אצל מקסימיליאן שטיינברג. שתי הסימפוניות הראשונות שלו (1932-1931) זכו לפרסום מיידי. ב-1933 התיישב באלמה-אטא, קזחסטאן, אסף מוסיקת פולקלור מקומית וחיבר אופרות ומוסיקה סימפונית בהתבסס על חומר זה. האופרה הראשונה שלו קיז'יבק (1934), ייסדה את הסגנון הלאומי באופרה של קזחסטאן. בעקבותיה באו האופרות ז'לביר (1935), זולוטוי זארנו (1940) איימן-אמאנגלדי (1945) ודודאריי (1953). ברוסילובסקי חיבר גם את הבלט גולנד (1939), קונצ'רטו לפסנתר (1947), שתי קנטטות (קזחסטאן הסובייטית, 1947, והלל לסטאלין, 1949), רביעיית כלי-קשת (1946) ויצירות לכלי-נגינה עממיים. שימש מנהל אמנותי של התיאטרון המוסיקלי של קזחסטאן (1938-1934) ולימד בקונסרבטוריון של אלמה-אטא.
מיכאל גנסין (1883-1957), מלחין, נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה, ולמד אצל ליאדוב, רימסקי-קורסקוב וגלאזונוב. לימד, בין היתר, בקונסרבטוריונים של מוסקבה (1935-1925) ולנינגרד (1944-1935) וערך מסעות לימודים ביוון, באיטליה, בצרפת, בגרמניה (שם נמנה עם מייסדיהם של בית הוצאה לאור יהודי ושל החברה למוסיקה יהודית עממית) ובארץ-ישראל. בקונסרבטוריון מוסקבה כיהן כראש האולפנים לפיתוח מוסיקה לאומית של העמים הסובייטיים. כמו כן, פיתח תכנית להוראת קומפוזיציה, הנהוגה גם כיום. גנסין פרסם ספרים רבים בענייני קומפוזיציה, אסתטיקה ומוסיקה יהודית, וכן מחקר בנושא רימסקי-קורסקוב ויצירתו.
גנסין היה מחלוצי הסגנון הסימפוני הרוסי החדש. ביצירותיו, עשה שימוש בחומר מוסיקלי יהודי. עם יצירותיו שחוברו בהשראת חומרים יהודיים נמנות וריאציות על נושא יהודי לרביעיית כלי-קשת (1916), האופרה נעורי אברהם, אופ' 36 (1921-23) והסוויטה תזמורת יהודית בנשף של ראש העיר מן המחזה "רביזור" (1926) פרי עטו של גוגול. ב-1929 שם השלטון הקומוניסטי קץ לפרסומיו היהודיים. מאז חיבר מוסיקה קבילה מבחינת המשטר, ותכופות עשה שימוש בחומרים שמקורם בעמים השונים בברית-המועצות. יצירותיו המאוחרות כוללות את שיר המולדת הישנה לתזמורת, אופ' 30; וולוכס (WOLOCHS) לרביעיית כלי-קשת ולקלרנית, אופ' 56 (1938/51); ואלגיה פסטורלית לשלישיית פסנתר, אופ' 57 (1940). גנסין נפטר במוסקבה, רוסיה (בשעתו: ברית-המועצות).
מיכאל גנסין (1883-1957), מלחין, נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה, ולמד אצל ליאדוב, רימסקי-קורסקוב וגלאזונוב. לימד, בין היתר, בקונסרבטוריונים של מוסקבה (1935-1925) ולנינגרד (1944-1935) וערך מסעות לימודים ביוון, באיטליה, בצרפת, בגרמניה (שם נמנה עם מייסדיהם של בית הוצאה לאור יהודי ושל החברה למוסיקה יהודית עממית) ובארץ-ישראל. בקונסרבטוריון מוסקבה כיהן כראש האולפנים לפיתוח מוסיקה לאומית של העמים הסובייטיים. כמו כן, פיתח תכנית להוראת קומפוזיציה, הנהוגה גם כיום. גנסין פרסם ספרים רבים בענייני קומפוזיציה, אסתטיקה ומוסיקה יהודית, וכן מחקר בנושא רימסקי-קורסקוב ויצירתו.
גנסין היה מחלוצי הסגנון הסימפוני הרוסי החדש. ביצירותיו, עשה שימוש בחומר מוסיקלי יהודי. עם יצירותיו שחוברו בהשראת חומרים יהודיים נמנות וריאציות על נושא יהודי לרביעיית כלי-קשת (1916), האופרה נעורי אברהם, אופ' 36 (1921-23) והסוויטה תזמורת יהודית בנשף של ראש העיר מן המחזה "רביזור" (1926) פרי עטו של גוגול. ב-1929 שם השלטון הקומוניסטי קץ לפרסומיו היהודיים. מאז חיבר מוסיקה קבילה מבחינת המשטר, ותכופות עשה שימוש בחומרים שמקורם בעמים השונים בברית-המועצות. יצירותיו המאוחרות כוללות את שיר המולדת הישנה לתזמורת, אופ' 30; וולוכס (WOLOCHS) לרביעיית כלי-קשת ולקלרנית, אופ' 56 (1938/51); ואלגיה פסטורלית לשלישיית פסנתר, אופ' 57 (1940). גנסין נפטר במוסקבה, רוסיה (בשעתו: ברית-המועצות).
מיכאל גנסין (1883-1957), מלחין, נולד ברוסטוב על הדון, רוסיה, ולמד אצל ליאדוב, רימסקי-קורסקוב וגלאזונוב. לימד, בין היתר, בקונסרבטוריונים של מוסקבה (1935-1925) ולנינגרד (1944-1935) וערך מסעות לימודים ביוון, באיטליה, בצרפת, בגרמניה (שם נמנה עם מייסדיהם של בית הוצאה לאור יהודי ושל החברה למוסיקה יהודית עממית) ובארץ-ישראל. בקונסרבטוריון מוסקבה כיהן כראש האולפנים לפיתוח מוסיקה לאומית של העמים הסובייטיים. כמו כן, פיתח תכנית להוראת קומפוזיציה, הנהוגה גם כיום. גנסין פרסם ספרים רבים בענייני קומפוזיציה, אסתטיקה ומוסיקה יהודית, וכן מחקר בנושא רימסקי-קורסקוב ויצירתו.
גנסין היה מחלוצי הסגנון הסימפוני הרוסי החדש. ביצירותיו, עשה שימוש בחומר מוסיקלי יהודי. עם יצירותיו שחוברו בהשראת חומרים יהודיים נמנות וריאציות על נושא יהודי לרביעיית כלי-קשת (1916), האופרה נעורי אברהם, אופ' 36 (1921-23) והסוויטה תזמורת יהודית בנשף של ראש העיר מן המחזה "רביזור" (1926) פרי עטו של גוגול. ב-1929 שם השלטון הקומוניסטי קץ לפרסומיו היהודיים. מאז חיבר מוסיקה קבילה מבחינת המשטר, ותכופות עשה שימוש בחומרים שמקורם בעמים השונים בברית-המועצות. יצירותיו המאוחרות כוללות את שיר המולדת הישנה לתזמורת, אופ' 30; וולוכס (WOLOCHS) לרביעיית כלי-קשת ולקלרנית, אופ' 56 (1938/51); ואלגיה פסטורלית לשלישיית פסנתר, אופ' 57 (1940). גנסין נפטר במוסקבה, רוסיה (בשעתו: ברית-המועצות).